Cerkiew greckokatolicka, zbudowana z inicjatywy parocha Piotra Gissowskiego, w miejsce poprzedniej z roku 1693 r. rozebranej w 1888 r. Położona jest na nieznacznym wzniesieniu, pośrodku wsi, przy drodze z Cieszanowa do Brusna. Jest to budowla orientowana, trójdzielna, konstrukcji zrębowej. Węgły łączone na rybi ogon z rysiami podpierającymi okap osłaniający zrąb. Ściany nad okapem oszalowane pionowym deskowaniem. Podwalina położona na podmurówce z kamienia łamanego. Centralną, najwyższą część stanowi kwadratowa nawa z ośmioboczną kopułą na tabmurach zwieńczoną latarnią. Od wschodu węższe, prostokątne prezbiterium z małą zakrystią od północy. Nad prezbiterium nieco mniejsza kopuła, zwieńczona cebulastym hełmem. Nad kopułami żeliwne krzyże. Od zachodu kwadratowy babiniec. Dachy, kopuły i okap kryte blachą. W babińcu i zachodniej części nawy chór muzyczny. W pobliżu cerkwi znajduje się trójarkadowa dzwonnica parawanowa, zbudowana z kamienia łamanego, otynkowana, obecnie bez dzwonów.
Po wysiedleniu ludności ukraińskiej cerkiew wykorzystywana jako kościół filialny parafii w Cieszanowie pw. Opieki NMP. Była remontowana w na przełomie lat 60. i 70. XX w. W roku 1986r dobudowano do babińca nieproporcjonalnie duży przedsionek. Podczas któregoś z remontów zainstalowano wewnątrz żeliwny piec grzewczy, do którego skonstruowany został przy północnej ścianie nawy duży, blaszany komin. Po zbudowaniu nowego, murowanego kościoła w roku 2001 stoi zamknięta.
Wewnątrz wiele elementów dawnego, cerkiewnego wyposażenia z XVII-XIX w. Na swoim miejscu zachowała się górna część ikonostasu:
- rząd ikon niedziel pięćdziesiątnicy z Mandylionem pośrodku;
- rząd ikon świątecznych (prazdniki) o Ostatnią Wieczerzą pośrodku;
- rząd Deesis, pośrodku Trymorfon, czyli wizerunek Tronującego Chrystusa w otoczeniu Matki Bożej i Jana Chrzciciela
- rząd proroków z wizerunkiem Matki Boskiej Opieki (Pokrow) pośrodku;
- w zwieńczeniu Chrystus Ukrzyżowany, pod krzyżem trzy Marie i żołnierz rzymski (wg tradycji Longin z Cezarei Kapadockiej).
Pozostałe elementy ikonostasu oraz innego wyposażenia ruchomego zostały porozwieszane na ścianach bądź poustawiane w różnych miejscach świątyni, m.in. na chórze muzycznym.
W 1904 r. cerkwie ziemi lubaczowskiej i inne obiekty zabytkowe inwentaryzował lwowski nauczyciel Katrol Notz, który w swoim rękopisie tak pisał o tutejszej cerkwi:
Cerkiew obecna na tern samem miejscu postawiona co dawna. Dzisiejsza z r. 1888. Dawna w r. 1673. Rozebrano ją i materyał kupił chłop z Podemszczyzny. Dzisiejsza trójdziałowa, o 1 kopule, na podmurowaniu, z drzewa.
Z obrazów: Jest obraz św. Mikołaja na drzewie malowany, malowidło na nim dość ładne, w stule posrebrzonej (chętnie go sprzedadzą).
Ikonostas z początku 18 wieku. Jest obraz Narodzenia Chrystusa Pana na drzewie malowany z r. 17.. 16. Najpiękniejszym jest obraz namiestny M. Boskiej artystyczny z napisem nieczytelnym z 17 w. Jest obraz J. Chrystusa z napisem: „Sej obraz P.B. AXEI".
Z ksiąg: Irmologion ośmiokłasnyk pisany ręką księdza dla cerkwi w Chotylubiu z r. 1735, miesiąca maja, z klamrami, oprawa drzewo ze skórą.
Dzwonnica stara tylko przebudowana. Najstarszy dzwon z r. 1686, drugi z r. 1776. Metryki z r. 1786.